دانلود نمونه سوال و تلخیص دروس حوزه علمیه خراسان و قم
دانلود نمونه سوال و تلخیص دروس حوزه علمیه خراسان و قم

دانلود نمونه سوال و تلخیص دروس حوزه علمیه خراسان و قم

بلاهاى جدید ، نتیجه گناهان جدید

بلاهاى جدید ، نتیجه گناهان جدید

  

 

امان از روزى که مردم گناهانى را که قبلاً سراغش نرفته و با آن ها آشنا نیستند، مرتکب شوند چرا که آنچه شالوده اجتماعى را از هم مى پاشد گناهان جدیدى است که افراد یک جامعه، به اشکال مختلف و با توجیهات شیطانى انجام مى دهند . و این گناهان تازه بلاهاى جدیدى را که تا آن روز کسى ندیده، به سویشان سرازیر مى کند.

 

امام رضا (علیه السلام) مى فرمایند:

 

کُلّما اَحْدَثَ الْعِبادُ مِنَ الذُّنوبِ ما لَمْ یَکُونُوا یَعْمَلُونَ، اَحْدَثَ اللهُ لَهُمْ مِنَ الْبَلاءِ ما لَمْ یَکُونُوا یَعْرِفُونَ . (بحارالأنوار، ج 70 ، ص 343 ، ح 26)

 

هر گاه مردم گناهان تازه اى اختراع کنند که قبل از آن نمى کردند، خدا نیز ، بلاهاى جدیدى را که تا آن روز ندیده و نشناخته باشند ، برایشان پدید مى آورد .

 

امروزه گرچه بشر بر امراضى همچون وبا، طاعون و ... چیره شده و از شیوع یا تأثیر آن ها جلوگیرى مى کند، ولى غافل از این است که خداوند در برابر گناهان جدید ، بلاها و امراض بى سابقه اى را پدید مى آورد که راه علاجى برایش نمى یابد.

 

با کمال تأسف ! بسیارى از انواع سرطان ها و مرض هاى تازه و ناعلاج که در میان مردم رواج پیدا کرده، معلول کارهاى زشت و گناهان جدیدى است که بشر با تمام ادعاهایش خود را بدان ها آلوده ساخته است و خدا و خلیفه خدا ; امام زمان (علیه السلام) را به غضب آورده است.

 

طِبِّ امروز با تمام پیشرفت هایى که کرده ، از درمان بسیارى از بیمارى ها عاجز و ناتوان است. و اگر هم بعد از چند سال تلاش و کوشش بتواند به گونه اى با این مرض ها مبارزه و آن ها را درمان کند، خداوند بیمارى دیگرى را جایگزین آن مى سازد که کسى را قدرت مبارزه با آن نباشد. و این زنگ خطرى است براى کسانى که بى باکانه سراغ گناهان جدید مى روند و همه مظاهر دین را به باد تمسخر مى گیرند . یک روز دین دارند و روز دیگر آن را فراموش مى کنند ، از گناهى خسته مى شوند و به عشق گناه تازه اى که کامشان را شیرین کند ، اسیر هواى نفس و شیطان گشته ، پشت پا به دین و شعائر مذهبى مى زنند. همچنین هشدارى است

به کسانى که دین دارى آنان تا زمانى است که اطاعت از خدا و ولیّش صدمه اى به دنیایشان نزند ، اما اگر روزى دین و رعایت مسایل دینى باعث از دست دادن منافع مادى آن ها گردد، از آن سر باز مى زنند و هر گناه و معصیتى را مرتکب مى شوند و براى درآمد و شهرت بیشتر دست به معاملات حرام و تجارت هاى نامشروعى زده و درآمد خود را با اموال ناپاک ، آلوده ساخته و هر لحظه فاصله خویش را با امام زمانشان بیشتر مى کنند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد