دانلود نمونه سوال و تلخیص دروس حوزه علمیه خراسان و قم
دانلود نمونه سوال و تلخیص دروس حوزه علمیه خراسان و قم

دانلود نمونه سوال و تلخیص دروس حوزه علمیه خراسان و قم

دانلود کتاب الله شناسی جلد دوم-سیّد محمّد حسین‌ حسینیّ طهرانیّ

دانلود کتاب الله شناسی-سیّد محمّد حسین‌ حسینیّ طهرانیّ

فرمت کتاب: html  

مختصری در مورد کتاب و قسمتی از کتاب الله شناسی:

اعمال انسان نشئت گرفته از اعتقاد اوست.لذا کسانی که عمل آن ها فاسد است اعتقاد درستی نسبت به جهان هستی و خداشناسی ندارند.در اینجا کتاب الله شناسی جلد دوم فراهم شده است که با توجه به این که فرمت کتاب html می باشد قابلیت این که قسمتی از متن را در آورده و در word کپی کنید موجود می باشد و به راحتی برای تحقیق هم می توانید از این کتاب الله شناسی اسلامی شیعی استفاده نمایید.

تفسیر علاّمة‌ طباطبائی‌ (قدّه‌) در آیة‌: قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُم‌ بِالاَْخْسَرِینَ أَعْمَـ'لاً

قالَ اللَهُ الْحَکیمُ فی‌ کِتابِهِ الْکَریم‌:

قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُم‌ بِالاْخْسَرِینَ أَعْمَـ'لاً * الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی‌ الْحَیَو'ةِ الدُّنْیَا وَ هُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا .

أُولَـ'ئِکَ الَّذِینَ کَفَرُوا بِـَایَـ'تِ رَبِّهِمْ وَ لِقَآئِهِ  فَحَبِطَتْ أَعْمَـ'لُهُمْ فَلاَ نُقِیمُ لَهُمْ یَوْمَ الْقِیَـ'مَةِ وَزْنًا .

 ذَ ' لِکَ جَزَآؤُهُمْ جَهَنَّمُ بِمَا کَفَرُوا وَ اتَّخَذُو´ا ءَایَـ'تِی‌ وَ رُسُلِی‌ هُزُوًا .

(آیة‌ یکصد و سوّم‌ تا یکصد و ششم‌،از سورة‌ کهف‌: هجدهمین‌ سوره‌ از قرآن‌ کریم‌)

«بگو (ای‌ پیامبر!) آیا من‌ شما را آگاه‌ بنمایم‌ بر آن‌ کسانیکه‌ اعمالشان‌ زیان‌بارتر است‌ ؟! آنان‌ کسانی‌ هستند که‌ سعی‌ و کوشش‌ آنها در راه‌ تحصیل‌ زندگانی‌ پائین‌تر و پست‌تر گم‌ شده‌ است‌ در حالیکه‌ خودشان‌ می‌پندارند که‌ از جهت‌ کار و کردار،نیکو عمل‌ می‌نمایند !

هان‌ ای‌ پیامبر ! ایشانند کسانیکه‌ به‌ آیات‌ و علامات‌ پروردگارشان‌،و به‌ دیدار و لقای‌ وی‌ کفر ورزیده‌اند ! بنابراین‌ اعمالشان‌ جملگی‌ حَبْط‌ و نابود گردیده‌  است‌؛ و  ما  برای‌  آنها  در  روز بازپسین‌ میزان‌ عملی‌ را اقامه‌ نخواهیم‌ نمود.

ای‌ پیامبر ! امر آنها آنطور می‌باشد ! جزایشان‌ جهنّم‌ است‌ در برابر کفری‌ که‌ ورزیده‌اند،و آیات‌ من‌ و پیغمبران‌ گسیل‌ داشتة‌ از جانب‌ من‌ را مسخره‌ گرفته‌اند.»

حضرت‌ استادنا الاعظم‌ آیة‌ الله‌ علی‌ الاءطلاق‌ علاّمة‌ طباطبائی‌ قدّس‌ اللهُ تربتَه‌ در تفسیر آیة‌: الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی‌ الْحَیَو'ةِ الدُّنْیَا وَ هُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا فرموده‌اند:

خبر دادن‌ است‌ از آنانکه‌ افعالشان‌ زیان‌بارتر از همه‌ است‌؛و آنها همان‌ کسانی‌ می‌باشند که‌ در آیة‌ سابقه‌ بر مشرکین‌ عرضه‌ داشته‌ شد که‌ ایشان‌ را از حال‌ آنان‌ آگاه‌ سازد و آنها را به‌ ایشان‌ معرّفی‌ کند . اینک‌ معرّفی‌ نمود که‌ آنها کسانی‌ می‌باشند که‌ در پست‌ترین‌ و بی‌مقدارترین‌ حیات‌،تلاش‌ و کوشش‌ آنها گم‌ شده‌ است‌ . و چون‌ تلاش‌ و کوشش‌ گم‌ شود و نابود گردد،خسران‌ و زیان‌ لازمة‌ آنست‌ . و سپس‌ به‌ دنبال‌ این‌ مطلب‌ فرمود که‌: «ایشان‌ می‌پندارند که‌ کارشان‌ و منهاجشان‌ نیکو است‌.» و بدینجهت‌ زیان‌بارتر و خسران‌ آمیزتر بودنشان‌ تمام‌ می‌شود .

شما می توانید کتاب فوق را از هر یک از سرور های زیر دانلود نمایید

دانلود کتاب الله شناسی-سیّد محمّد حسین‌ حسینیّ طهرانیّ

دانلود از سرور دوم

دانلود کتاب الله شناسی-سیّد محمّد حسین‌ حسینیّ طهرانیّ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد