دانلود نمونه سوال و تلخیص دروس حوزه علمیه خراسان و قم
دانلود نمونه سوال و تلخیص دروس حوزه علمیه خراسان و قم

دانلود نمونه سوال و تلخیص دروس حوزه علمیه خراسان و قم

دانلود کتاب الله شناسی جلد 3

نام کتاب: الله شناسی

فرمت: html

تعداد صفحات:  

انسان وقتی به خود می نگرد و به جهان اطراف می نگرد به رابطه خدا با جهان هستی پی می برد.الله شناسی و خداششناسی جزو فطرت انسان است و هر موجودی بالفطره پی می برد که ماورای این همه نظم مدبر و اللهی است که آن را تدبیر کرده است.کتاب الله شناسی جلد سوم در این قسمت برای دانلود فراهم می باشد.

قسمتی از کتاب الله شناسی جلد سوم:

تفسیر علاّمه‌ ،از جمیع‌ سورة‌ أَلْهَا'کُمُ التَّکَاثُرُ

 قال‌ اللهُ الحکیمُ فی‌ کتابِه‌ الکریم‌: بِسْـمِ اللَهِ الـرَّحْمَـ'نِ الـرَّحِیمِ أَلْهَا'کُمُ التَّکَاثُرُ * حَتَّی‌' زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ * کَلاَّ سَوْفَ تَعْلَمُونَ * ثُمَّ کَلاَّ سَوْفَ تَعْلَمُونَ * کَلاَّ لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْیَقِینِ * لَتَرَوُنَّ الْجَحِیمَ * ثُمَّ لَتَرَوُنَّهَا عَیْنَ الْیَقِینِ * ثُمَّ لَتُسْـَلُنَّ یَوْمَئذٍ عَنِ النَّعِیمِ .

 (جمیع‌ آیات‌ سورة‌ تکاثر: یکصد و دوّمین‌ سوره‌ از قرآن‌ کریم‌)

 «افتخار و مباهات‌ بر زیاده‌ طلبی‌ و کثرت‌ بینی‌ شما را ( از دیدار جمال‌ حقّ و وجود مطلق‌ و وحدت‌ لایزالی‌) به‌ غفلت‌ انداخت‌ و منصرف‌ کرد تا زمانیکه‌ در قبرها سرازیر شدید ! ابداً چنین‌ نیست‌ (که‌ آن‌ کثرات‌ أصالتی‌ داشته‌ باشد) و بزودی‌ خواهید دانست‌ ! و سپس‌ ابداً چنین‌ نیست‌ (که‌ آن‌ کثرات‌ أصالتی‌ داشته‌ باشد) و بزودی‌ خواهید دانست‌ !

ابداً چنین‌ نیست‌ ! شما اگر بالمعاینه‌ علم‌ پیدا کنید ، تحقیقاً (آن‌ کثرت‌ طلبی‌ را) بصورت‌ جحیم‌ سوزان‌ و آتش‌ گداخته‌ خواهید دید !

 و پس‌ از آن‌ آنرا به‌ حقیقت‌ یقین‌ خواهید دانست‌ ! و سپس‌ از نعیم‌ (که‌ راه‌ قرب‌ بنده‌ بسوی‌ خدا و ولایت‌ است‌) از شما در آن‌ روز پرسش‌ خواهد شد (که‌ در چه‌ حدّ حجاب‌ کثرت‌ را کنار زدید و در عرصة‌ توحید گام‌ نهادید)!»


دانلود کتاب الله شناسی 3 از سرور یک

 دانلود



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد