دانلود نمونه سوال و تلخیص دروس حوزه علمیه خراسان و قم
دانلود نمونه سوال و تلخیص دروس حوزه علمیه خراسان و قم

دانلود نمونه سوال و تلخیص دروس حوزه علمیه خراسان و قم

دانلود کتاب امام شناسی جلد 11

دانلود کتاب امام شناسی جلد 11

فرمت کتاب: html

تعداد صفحات:


  

یکی از اصول دین امامت می باشد.ارزش امام شناسی همین بس که از روایت است هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است.ما کتابی در این قسمت برای دانلود فراهم کرده ایم و آن را تقدیم می کنیم به تمام دوستاران امامت و ولایت.این کتاب در زمینه اثبات امامت و شناخت امامت با روایات و آیات قرآن کریم می باشد

  قال‌ الله‌ الحکیم‌ فی‌ کتابه‌ الکریم‌:

 شَهِدَ اللَهُ أَنـَّهُ لاَ إلَهَ إِلاَّ هُوَ وَالْمَلاِئکَةُ وَ أُولُوا الْعِلْمِ قَائِمًا بِالْقِسْطِ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ.[1]

«گواهی‌ میدهد خداوند سبحانه‌ در حالیکه‌ قیام‌ به‌ قسط‌ و عدل‌ دارد، بر آنکه‌ هیچ‌ معبودی‌ جز او نیست‌؛ و فرشتگان‌ و صاحبان‌ علم‌ نیز شهادت‌ به‌ وحدانیّت‌ او میدهند. هیچ‌ معبودی‌ جز او نیست‌ که‌ دارای‌ صفت‌ عزّت‌ و استقلال‌ و دارای‌ صفت‌ إحکام‌ و استحکام‌ و غیر قابل‌ تأثّر به‌ تأثیر هر مؤثّری‌ باشد».

در این‌ کریمة‌ مبارکه‌ تنها موجودی‌ را که‌ با وجود قسط‌ و دادی‌ که‌ در اوست‌، گواهی‌ بر وحدانیّت‌ او داده‌، به‌ شمار آورده‌ است‌، ذات‌ أقدس‌ خود اوست‌، و فرشتگان‌ و أرباب‌ علم‌ و دانش‌ که‌ آنها نیز منحصراً می‌توانند شهادت‌ بر وحدانیّت‌ او دهند. و علیهذا غیر از ذات‌ مقدّس‌ خود او، و فرشتگان‌ که‌ از عالم‌ عِلْوی‌ هستند؛ هیچیک‌ از مخلوقات‌ عالم‌ سفلی‌ از جماد و نبات‌ و حیوان‌ و جنّ، و همچنین‌ جمیع‌ أفراد بشر را چنین‌ قدرت‌ و توانی‌ نیست‌ که‌ بتوانند بر وحدانیّت‌ او گواهی‌ دهند؛ و او را به‌ حقّ المعرفه‌ بشناسند؛ مگر صاحبان‌ علم‌ و پویندگان‌ سبل‌ سلام‌ و رسیدگان‌ به‌ معرفت‌ و توحید او.

اُولوالعِلم‌ و دانشمندانند که‌ بر معرفت‌ او راه‌ یافته‌؛ و در آبشخوار و مَنْهِل‌ مآءِ عَذْب‌ و گوارا و شیرین‌ عرفان‌ و شناخت‌ او بدون‌ هیچگونه‌ شائبة‌ کدورت‌ و تلخی‌ و نگرانی‌ دست‌ یافته‌؛ و میتوانند عالم‌ بشریّت‌ را بدان‌ مکان‌ مطمئنّ و محلّ أمن‌ و أمان‌ و استقرار رهبر کنند؛ و لوادار کاروان‌ بنی‌آدم‌ شوند؛ و از خطرات‌ راه‌ برحذر دارند؛ و شرائط‌ و مُعِدّات‌ و لوازم‌ سفر را به‌ او بیاموزند و ترغیب‌ نمایند؛ و از دغدغه‌ها و وسوسه‌ها به‌ آرامش‌ مطلق‌ و سکون‌ مملوّ از بَهْجت‌ و مسرّت‌ به‌ حرم‌ خداوندی‌ هدایت‌ کنند.

دین‌ یعنی‌ مجموعة‌ احکام‌ و قوانین‌ و دستوراتی‌ که‌ انسان‌ را بدین‌ هدف‌ و مقصود دعوت‌ میکند. و معلوم‌ است‌ که‌ حاکمان‌ و پرچم‌داران‌ این‌ نهضت‌ إلهیّه‌ باید از صاحبان‌ بصرت‌ و دانش‌ و معرفتِ به‌ هدف‌ و مقصود، و آشنا به‌ مقدّمات‌ و طریق‌ سلوک‌ باشند؛ و خودشان‌ این‌ راه‌ را پیموده‌ باشند؛ تا بتوانند در راه‌ مستقیم‌، بدون‌ کوچکترین‌ خطائی‌ و انحرافی‌ این‌ قافله‌ را به‌ مطلوب‌ ایصال‌ نمایند.

حکومت‌ دینی‌، یعنی‌ حکومت‌ دنیوی‌ و اُخروی‌؛ یعنی‌ حکومت‌ إلهی‌، باید بر أساس‌ علم‌ و معرفت‌ باشد و گرنه‌ حکومت‌ جنگل‌ میشود؛ و زندگی‌ در عالم‌ توحّش‌ و بهیمیّت‌ و سبعیّت‌ و بر أساس‌ قدرت‌ مالی‌، و قدرت‌ اعتباری‌، و قدرت‌ و زور طبیعی‌، و دسائس‌ ساختگی‌، که‌ معلوم‌ است‌ کاروان‌ را به‌ جهنّم‌ میبرد، نه‌ به‌ بهشت‌.

علّت‌ و سبب‌ تشکیل‌ حکومت‌ برای‌ جامعة‌ بشر، تشکّل‌ أفراد در سیر مستقیم‌ و خطّ مشی‌ صحیح‌ و راستینی‌ است‌ که‌ همة‌ أفراد به‌ نحو أحسن‌ و بطور أکمل‌ از مواهب‌ إلهیّه‌ متمتّع‌ و کامیاب‌ شوند؛ و از سرمایه‌های‌ وجودی‌ در راه‌ کمال‌ بهره‌مند گردند؛ و استعدادها و قابلیّت‌های‌ خود را بهترین‌ وجه‌ به‌ مقام‌ فعلیّت‌ برسانند.

دانلود کتاب امام شناسی جلد 11

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد